Big Data LLM Wybór redakcji

Perplexity dodaje Pro Perks i dane premium. Tak wygląda przyszłość AI jako narzędzia codziennego użytku

Sztuczna inteligencja ma zmieniać życie na lepsze – nie tylko szybciej odpowiadać na pytania, ale rzeczywiście pomagać w codziennych decyzjach. Perplexity właśnie wykonało dwa kroki w tę stronę, ogłaszając zmiany dla użytkowników darmowych, Pro i Enterprise. Czego możemy się spodziewać?

Korzyści, które mają sens – witajcie Pro Perks

Od teraz subskrybenci Perplexity Pro mogą liczyć na dostęp do specjalnych ofert i rabatów w ramach tzw. Pro Perks. Co więcej – z nowego sposobu prezentowania źródeł informacji skorzystają także użytkownicy darmowi oraz Enterprise. Innymi słowy – AI ma nie tylko odpowiadać, ale także ułatwiać życie.

Na liście partnerów znajdują się takie marki jak Visa, Avis®, Chase Home Lending, Headspace, TurboTax, LegalZoom czy Eight Sleep. Kategorie? Od podróży, przez zdrowie, po finanse. A wszystko to wbudowane bezpośrednio w interfejs Perplexity – bez kodów, przekierowań i kombinowania. Po prostu jesteś Pro, to korzystasz.

To trochę jak karta lojalnościowa, ale zamiast zbierać pieczątki w kawiarni, zyskujesz dostęp do produktów i usług, które naprawdę mogą się przydać.

Premium dane na wyciągnięcie ręki – nawet w darmowej wersji

Równolegle Perplexity startuje z integracją danych premium od trzech dużych graczy: Statista, PitchBook i Wiley. Do tej pory dostęp do takich źródeł wymagał drogich licencji korporacyjnych. Teraz – wystarczy kilka kliknięć.

Dla jasności:

  • Użytkownicy darmowi mają dostęp do trzech „premium” zapytań miesięcznie.
  • Pro – pięć takich zapytań.
  • Enterprise – dziesięć, w ramach wykorzystania Perplexity w firmie.

Przykład? Pytasz o konkretne dane zdrowotne – dostajesz odnośniki do treści medycznych przefiltrowanych przez Wiley, źródła, z których korzystają specjaliści. Chcesz wiedzieć coś o rynku czy startupach? Masz wgląd do danych z PitchBooka i Statisty.

Zaufanie przede wszystkim

Choć nowości brzmią atrakcyjnie, Perplexity podkreśla jedno: zaufanie. Dlatego na liście partnerów znalazła się m.in. Visa – marka, która ma w swoim DNA bezpieczeństwo transakcji i reputację globalnego gracza.

To nie tylko rozszerzenie funkcjonalności AI. To początek drogi, gdzie narzędzie do generowania odpowiedzi przekształca się w realnego asystenta decyzji – czy to zakupowych, czy biznesowych. A przy tym – bez zbędnego nadęcia.

Czy to już przyszłość? Może. Ale wygląda na to, że Perplexity właśnie zaczęło ją wprowadzać.

Źródło

Wyjście z wersji mobilnej