Technologia Business Prasa Wybór redakcji

OpenAI z kolejną współpracą w prasie

Condé Nast i OpenAI ogłosiły we wtorek wieloletnią współpracę, która umożliwi wyświetlanie treści od marek wydawnictwa, takich jak *Vogue*, *Wired* i *The New Yorker* w produktach startupu AI, w tym ChatGPT i prototypie wyszukiwarki SearchGPT.

Warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione. Firma kierowana przez Sama Altmana, wspierana przez Microsoft, zawarła podobne umowy z *Time*, *Financial Times*, Axel Springer (właścicielem Business Insidera), francuskim *Le Monde* oraz hiszpańską Prisa Media w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Umowy te dają OpenAI dostęp do ogromnych archiwów tekstów należących do wydawców, niezbędnych zarówno do trenowania modeli językowych, jak ChatGPT, jak i do wyszukiwania informacji w czasie rzeczywistym.

OpenAI uruchomiło swoją AI-wyszukiwarkę SearchGPT w lipcu, z dostępem do informacji na żywo z internetu, wkraczając na teren długo zdominowany przez Google. Umowa z wydawnictwem daje wyszukiwarce prawo do zwracania informacji i cytatów z artykułów Condé Nast w wynikach wyszukiwania.

Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI, powiedział, że firma zobowiązuje się do współpracy z Condé Nast i innymi wydawcami, aby „zapewnić, że wraz z większą rolą AI w odkrywaniu i dostarczaniu wiadomości, zachowana zostanie dokładność, integralność i szacunek dla wysokiej jakości raportów.”

W e-mailu zacytowanym przez *The New York Times*, Roger Lynch, CEO Condé Nast, stwierdził, że umowa pomoże zrekompensować wydawcom straty na rzecz firm technologicznych w ostatnich latach. Napisał: „Generatywna AI szybko zmienia sposoby, w jakie odbiorcy odkrywają informacje. Musimy spotkać się z nimi tam, gdzie są, przyjmując nowe technologie, jednocześnie dbając o odpowiednie przypisanie i wynagrodzenie za korzystanie z naszej własności intelektualnej.”

Niektóre inne firmy medialne wybrały jednak inną drogę. *The New York Times* i *The Intercept* pozwały OpenAI za korzystanie z ich artykułów. Sprawy są nadal w toku.

Źródło

Wyjście z wersji mobilnej