Wybór redakcji Business Technologia

McDonald kończy testy AI w drive-thru

Gigant fast-food z Chicago, McDonald’s, kończy współpracę z IBM nad automatyzacją zamówień drive-thru, ale AI w ich okienkach to nadal pieśń przyszłości. Po dwóch latach testów, technologia AOT (Automated Order Taking) zniknie z ponad 100 restauracji do 26 lipca 2024 roku.

McDonald’s w e-mailu do franczyzobiorców stwierdził, że nie planuje rozwijać tego projektu z IBM, ale nie wyklucza, że sztuczna inteligencja w drive-thru może jeszcze zagościć, tylko z innym partnerem. Mason Smoot, szef restauracji McDonald’s USA, powiedział: „Mamy szansę na lepsze rozwiązania głosowe, więc kończymy z IBM. Ale spokojnie, nadal ich lubimy i korzystamy z ich innych produktów.”

Testy AOT miały sprawdzić, czy AI może przyspieszyć obsługę i uprościć życie pracownikom. Wynik? Mieszane odczucia, ale nadal widzą potencjał w tej technologii. IBM, mimo końca tej współpracy, pozostaje optymistyczny i już rozmawia z innymi sieciami fast-food. Inne sieci, jak Wendy’s czy Taco John’s, już testują AI w swoich drive-thru, próbując zautomatyzować zamówienia i odciążyć pracowników. Jednak pytania o dokładność zamówień wciąż pozostają.

McDonald’s nadal wierzy, że przyszłość drive-thru leży w sztucznej inteligencji, tylko z innym partnerem. „IBM dał nam pewność, że AI w drive-thru ma sens, i dziękujemy im za współpracę,” napisał Smoot.

Krótko mówiąc, AI w drive-thru to przyszłość, ale McDonald’s szuka nowego partnera do tej tańca technologicznego.

Źródło

Wyjście z wersji mobilnej