Apple intensyfikuje strategię AI
Big Data Business Technologia Wybór redakcji

Apple intensyfikuje strategię AI

W świecie technologii, gdzie innowacja jest codziennością, Apple zdaje się podnosić poprzeczkę jeszcze wyżej.

Apple, znane z swojego innowacyjnego podejścia, nie przestaje zaskakiwać. Ostatnio firma zaprezentowała nową linię iPad Pro, napędzaną przez zupełnie nowy chip M4. Według zapewnień Apple, procesor M4 jest o 50% szybszy niż jego poprzednik, M2, a jego GPU oferuje zdumiewające czterokrotnie większą wydajność. Jednak prawdziwą perłą w koronie jest nowy silnik neuronowy tego chipa, który przewyższa możliwości jakiejkolwiek jednostki przetwarzającej neurony dostępnej obecnie na rynku komputerów AI.

Apple, które dotychczas nieco ociągało się z intensywnym rozwojem AI w porównaniu do Google, Microsoftu czy Samsunga, wyraźnie przyspiesza. Wraz z wprowadzeniem chipa M4, firma podjęła również kroki mające na celu poprawę funkcjonalności Siri. Trwają prace nad tym, by ponownie uczynić ją wiodącym inteligentnym asystentem, tym razem z wykorzystaniem technologii AI.

Podczas nadchodzącej Worldwide Developers Conference (WWDC) 10 czerwca, oczekuje się, że Apple zaprezentuje nową, ulepszoną wersję Siri, napędzaną zaawansowanym systemem generatywnego AI, wśród innych produktów. Firma nie szczędzi wysiłków, by przyciągnąć talenty AI od konkurencji, w tym od Google, wspierając tajemnicze laboratorium badawcze w Szwajcarii.

W kwietniu Apple zaprezentowało ReALM, model, który „widzi” wizualizacje na ekranie lepiej niż GPT-4, a także opublikowało badania nad MM1, swoją pierwszą rodziną multimodalnych LLM. Firma dokonała również strategicznych zakupów, w tym kanadyjskiego startupu DarwinAI.

Na konferencji dotyczącej wyników finansowych za drugi kwartał, CEO Tim Cook podkreślił zaufanie firmy do strategii generatywnego AI. „Wierzymy w transformacyjną moc i obietnicę AI oraz w przewagi, które wyróżnią nas w tej nowej erze, w tym unikalne połączenie sprzętu, oprogramowania i usług Apple; przełomowy silikon Apple z naszym branżowym liderem silnika neuronowego; oraz nasze niezachwiane skupienie na prywatności,” powiedział Cook.

Podczas gdy konkurenci Apple, tacy jak Microsoft, Google i Amazon, inwestowali miliardy w startupy takie jak OpenAI, Anthropic i Inflection, Apple utrzymywało dyskrecję przez większość tego okresu i do tej pory nie wydało żadnych nazwanych produktów generatywnego AI.

Apple, jako firma pionowo zintegrowana kontrolująca zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie, musi upewnić się, że jego rozwiązania AI są zoptymalizowane pod kątem specyficznych konfiguracji sprzętowych i dostarczają wydajność, której użytkownicy oczekują od swoich urządzeń. W efekcie, Apple naprawdę nie miało innego wyboru, jak tylko czekać, aż szczyt szumu wokół generatywnego AI osiągnie apogeum.

Chociaż wolniejsze tempo firmy może frustrować niektórych, którzy są niecierpliwi, aby zobaczyć jej podejście do generatywnego AI, jest to zgodne z ogólną strategią Apple. Teraz, gdy to się zmienia, inwestorzy mają nadzieję, że cierpliwość Apple w kwestii generatywnego AI okaże się warta czekania.

Źródło