Mercedes-Benz przoduje w testach autonomicznych pojazdów poziomu 4 w Pekinie
Business Motoryzacja Technologia Wybór redakcji

Mercedes-Benz przoduje w testach autonomicznych pojazdów poziomu 4 w Pekinie

W najnowszym rozwoju wydarzeń na rynku technologii motoryzacyjnych, Mercedes-Benz Group zdobywa przewagę w wyścigu o autonomiczną przyszłość.

Mercedes-Benz Group właśnie osiągnął kolejny kamień milowy, stając się pierwszą międzynarodową firmą, która otrzymała zezwolenie na testowanie pojazdów w pełni autonomicznych na poziomie 4 na drogach Pekinu. Tymczasem Tesla, inny gigant w branży samochodów elektrycznych, nadal czeka na zielone światło.

Co to oznacza dla Mercedesa? Możliwość przeprowadzania testów drogowych dla autonomicznych funkcji, takich jak parkowanie, zawracanie, wjazdy i wyjazdy z rond, przejazdy przez bramki opłat oraz zmiany pasów ruchu. Poziom 4 autonomiczności oznacza, że samochód może „prowadzić w większości scenariuszy bez interwencji człowieka”, choć kierowca wciąż może przejąć kontrolę.

Mercedes planuje wykorzystać dwa sedany klasy S wyposażone w zaawansowane sensory, w tym lidar, radar milimetrowy i kamery. To kolejny krok firmy po testach w zamkniętym środowisku w Chinach od 2021 roku, które miały na celu dostosowanie systemów do specyfiki chińskiej infrastruktury drogowej.

W grudniu ubiegłego roku Mercedes otrzymał już zezwolenie na testy pojazdów poziomu 3 w Pekinie, które wymagają, aby kierowca był gotowy przejąć kontrolę. Pekin udostępnił już ponad 1160 km publicznych dróg na testy, w których uczestniczy 384 pojazdy z 18 firm.

Z kolei Tesla, pod wodzą Elona Muska, nie ustaje w staraniach o zezwolenie na testy swojej technologii Full Self-Driving w Chinach. Musk, który odwiedził Chiny w kwietniu, zabiegał o pozwolenie na działanie w pełni autonomicznej usługi robotaxi w kraju. Tesla planuje również wydarzenie dotyczące robotaxi w październiku, na którym ma zostać zaprezentowany pojazd stworzony specjalnie do celów autonomicznych.

Podczas gdy Mercedes świętuje swoje najnowsze osiągnięcie, konkurencja nie śpi. Baidu rozszerzyło swoją usługę robotaxi Apollo Go na zatłoczone obszary centralnego Wuhanu, a Szanghaj wkrótce wprowadzi pierwsze taksówki bez kierowcy do dzielnicy Pudong.

Wyścig o dominację na rynku pojazdów autonomicznych trwa, a Mercedes-Benz Group właśnie wyprzedził swoich rywali na jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków świata. Czy Tesla nadgoni? Czas pokaże, ale na razie to Mercedes wydaje się prowadzić w tej technologicznej sztafecie.

Źródło